Tutorial foto bewerken

IMG_4460Al heel lang wilde ik laten zien hoe ik mijn foto’s bewerk, alleen wist ik nooit hoe omdat ik niet wist hoe ik een print screen moest maken op mijn pc. Ja mensen, dat wist ik niet haha. Nu gelukkig wel, en daarom laat ik jullie vandaag zien hoe ik één van mijn foto’s heb bewerkt.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dit is de foto die we gaan bewerken, zoals je ziet is die een beetje overbelicht maar daar gaan we wat aan doen.

screen1

Aller eerst openen we hem even in Photoshop. Ik gebruik de Photoshop CS5.1

screen2

Omdat de foto zo overbelicht is gaan we de helderheid wat naar beneden halen en doen we het contrast wat omhoog.

screenniveaus

Daarna pas ik de niveaus wat aan, ik kan niet precies uit leggen wat dit doet. Maar je ziet dat er al wat meer kleur in de foto naar voren komt.

screen4

Ook is het handig om je foto wat te curven, als je goed kijkt zie je dat ik één van de pipetjes heb geselecteerd. Vervolgens klikte ik op het lichtste deel van mijn hoofd. Dit maakt de foto gelijk wat lichter, maar niet dat het overbelicht wordt. You get me?

screen5

En tot slot passen we de levendigheid van de foto nog wat aan.

Links, zoals jullie wel kunnen zien, is hoe de foto eerst was. En de foto rechts is na het bewerken.

Wel wil ik nog even zeggen dat dit echt niet dé manier is om een foto te bewerken. Maar dit is gewoon hoe ik het doe. En dat wilde ik gewoon even met jullie delen 🙂 2destip-960x960


Q: Wat vond jij van de tutorial?

Auteur: ByNiekA

15 Jarig meisje die het super leuk vind om te bloggen.

5 thoughts on “Tutorial foto bewerken”

  1. Ik ben ook al heel lang aan het overwegen om Photoshop aan te schaffen, maar de kosten houden me een beetje tegen.. Ik hoorde dat je jaarlijks moest betalen? Momenteel werk ik met Picasa maar ik merk wel dat ik erdoor wordt belemmerd.

    Like

  2. Ik ben al heel lang aan het overwegen om Photoshop te nemen, alleen houden de kosten mij tegen.. Ik had namelijk gehoor dat ik jaarlijks een bedrag moest gaan betalen? Ik werk nu met Picasa, maar het belemmerd me wel in mijn kunnen om de foto’s te bewerken..

    Liked by 1 persoon

    1. Photoshop vind ik zelf heel erg fijn, alleen heb ik er niet voor betaald. Via via heb ik het kunnen krijgen. Maar als je er over na zit te denken kan ik je als tip geven dat het echt een fijn programma is. Je kan er van alles mee. Anders is Pickmonkey iets? Daar kan je ook aardig veel mee heb ik gehoord, maar persoonlijk vind ik Photoshop wel beter.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

