Oude documenten

B_DSCF0050.jpgSoms heb je van die documenten of foto’s waarvan je niet meer wist dat je ze had. Ik zat net op mijn computer wat dingen door te zoeken en toen kwam ik dus zo’n document tegen. Het is een gedicht die ik een paar maanden geleden had gemaakt…

Eigenlijk is het niet helemaal een zelf geschreven gedicht. Jullie kennen vast wel het liedje; Let her go van Passenger. Zo niet, check het liedje even het is echt een heel mooi lied 🙂 Oké, terug naar het onderwerp haha. Dit liedje had ik dus vertaald en hier en daar wat veranderd Het is dus niet helemaal een gedicht, maar ik vind het wel wat hebben;

Je hebt alleen het licht nodig wanneer het weg is

Je mist alleen de zon wanneer het begint te sneeuwen

Je weet pas dat je van haar houd wanneer ja haar laat gaan

Je weet pas dat je hoog bent geweest wanneer je je laag voelt

Je haat alleen de weg wanneer je thuis mist

Je weet pas dat je van haar houd als je haar laat gaan

En je haar laat gaan

 

Ik staar naar de bodem van je glas

Hopend dat je op één dag een droom laat uitkomen

Dromen komen langzaam maar gaan zo snel weg

Ik zie je wanneer ik mijn ogen sluit

Misschien dat je het op een dag begrijpt, waarom

 

Je hebt alleen het licht nodig wanneer het weg is

Je mist alleen de zon wanneer het begint te sneeuwen

Je weet pas dat je van haar houd wanneer ja haar laat gaan

Je weet pas dat je hoog bent geweest wanneer je je laag voelt

Je haat alleen de weg wanneer je thuis mist

Je weet pas dat je vaan haar houd als je haar laat gaan

 

Starend naar het plafond in het donker

Het zelfde lege gevoel als in mijn har t

Liefde komt zo traag, en gaat zo snel weg

Ik zie je wanneer ik in slaap val

Maar ik kan je niet aanraken, alleen van je houden

Ik hield van jouw te veel 

Je hebt alleen het licht nodig wanneer het weg is

Je mist alleen de zon wanneer het begint te sneeuwen

Je weet pas dat je van haar houd wanneer ja haar laat gaan

Je weet pas dat je hoog bent geweest wanneer je je laag voelt

Je haat alleen de weg wanneer je thuis mist

Je weet pas dat je vaan haar houd als je haar laat gaan

En je haar laat gaan

Als je haar laat gaan

Het liedje zelf vind ik echt heel erg mooi, ik luister het nog heel vaak. Dit ga ik zeker vaker doen met liedjes want het was best geinig om te doen :).

2destip-960x960


Q: Wat vind jij van het liedje?

Auteur: ByNiekA

15 Jarig meisje die het super leuk vind om te bloggen.

Geef een reactie

