Describe my life | Gastblogger

All-focus

Hallo lezers van ByNieka,

Vandaag doe ik de ‘Describe my life’ tag. Dit is een variant op de ‘Draw my life’ tag. Aangezien ik niet kan tekenen, leek me dit een beter idee.Mijn leven startte rond 12 april. Ik als zaadcel was de eerste die de eicel binnendrong. 9 maandjes later werd ik geboren. Op 12 januari. Ik was de eerste spruit voor mijn papa en mama. Dat was voor hen natuurlijk wel even wennen, zo’n klein meisje in huis. Toen ik bijna 3 was, kreeg ik er een broertje bij. Hij is nu 13 jaar. Ik werd soms helemaal gek van hem, dat heb ik op filmpjes gezien. Maar dat hebben volgens mij alle broertjes en zusje. Rond de leeftijd van 4,5 jaar, kreeg ik er een zusje bij. Zij is nu 11. En toen was het gezinnetje compleet. Toen ik 4 was ging natuurlijk voor het eerst naar school, mijn vriendje zat er al een maand op. Een keer in de week at hij bij ons en een keer in de week at ik bij hem. Toen mijn zusje geboren was, ben ik met haar en papa naar school gegaan. Iedereen was onder de indruk van zo’n klein schepseltje. Ik heb gelukkig een rustige jeugd gekend.

In groep 5 heb ik het uitgemaakt met mijn vriendje. We zaten toen ook niet meer bij elkaar in de klas, omdat hij bleef zitten. Het was toen best akward als we bij elkaar lunchten. Ondertussen was ik op korfbal gegaan, een sport die heel gezellig was, maar waar ik nooit goed in ben geweest. Ook ging ik op toneel, dat gaf een enorme boost voor mijn zelfvertrouwen. Op een gegeven moment zat ik alleen bij kinderen van hogere groepen, ik vocht toen hard voor een plekje binnen de groep. Wat achteraf erg goed is gelukt. Groep 8 was een geweldig jaar. Carnaval, musical en kamp. Dat was het jaar waarin ik leerde hoe leuk mijn klas was. Maar dat was wel te laat, want daarna gingen we al vrij snel uit elkaar.

All-focus

Na de zomervakantie in 2012, die nog eeuwen langer had mogen duren, ging ik naar de ‘grote’ school. De school ligt 6 km van mijn huis af. Ik ging naar havo/vwo. En ik zou na 2 jaar moeten kiezen tussen vwo en havo. Alle kinderen van mijn klas gingen naar die school, op een meisje na. Ik fietste met de meiden van groep 8. Daar zaten ook mijn beste vriendinnen in. In de eerste klas had ik niet veel vriendinnen in mijn klas. Ik sprak nog wel regelmatig af met mijn vriendinnen van de basisschool.

In de 2e klas kwam ik gelukkig in een leuker klas. Iedereen was erg gemotiveerd, omdat we allemaal Latijn hadden gekozen. In de 2e klas leerde ik ook mijn huidige vriendengroep kennen. Het is een mix van een aantal jongens en meisjes. In de 2e kwam ik erachter hoe leuk school kon zijn. Ik haalde goede punten en had altijd lol. Wel ging het iets minder met mijn vriendinnen van de basisschool. Waar we nog met zijn alleen nieuwjaar hadden gevierd, mocht ik met carnaval opeens niet meer meedoen. Later toen het einde van de 2e naderde, werd ik letterlijk en figuurlijk uit de groep gezet. Ik met 3 andere meiden mochten niet meer meefietsen. En ja toen was ik er klaar mee. Ik vormde een fietsgroepje met die 3 andere meiden, ook al was ik niet bevriend met hen, het was de beste keuze voor mezelf. Aan het einde ging ik door naar 3vwo, wat eigenlijk op het begin al vrij snel duidelijk was. Heel de klas ging naar vwo, op 3 kinderen na. Er kwamen een paar kinderen bij, maar verder bleef de klas compleet. Ook ging ik verder met Latijn, waardoor ik er automatisch Grieks bijkreeg.

In de 3e leerde ik één van mijn beste vriendinnen kennen. Eerst gingen we met school een dagje naar Parijs, zij ging met ons mee. Het klikte geweldig. In de zomervakantie ben ik dan ook met haar en een andere vriendin 3 dagen door Nederlands gereisd. Dat was echt een geweldige tijd. De eerste dag zijn we van Eindhoven naar Amsterdam gereisd via Groningen. In Amsterdam bleven we slapen bij familie. De volgende dag zijn we van Amsterdam naar Delft gereisd via Scheveningen. In Delft bleven we slapen bij de tante van een van mijn vriendinnen. De laatste dag zijn we van Delft naar Eindhoven gereisd via Rotterdam en Arnhem. Ja, we hebben veel gedaan en gezien, maar wat hebben we een lol gehad. Op het einde van de 3e moest ik een pakket kiezen. Ik koos voor Economie & Maatschappij. Dat vind ik erg leuk vakken, en daarnaast ben ik bagger in natuurkunde, biologie, wiskunde en scheikunde. Ook ben ik begonnen met werken in de 3e klas. Ik vul vakken bij de Jumbo

Toen kwam ik in de 4e. Ik leerde via bellesqagirls.nl Daniek kennen, we hadden meteen een klik. Ook begon ik met mijn fan account van Leondre Devries. @leondrehello. Ik heb enorm veel lol met schoolvrienden, ook heb ik laatst een personeelsfeest gehad. Waar ik het helaas niet kon laten, om te drinken. Maar dat doet er niet echt toe.

Ik hoop dat jullie nu genoeg over mijn leven weten. Ik vond het in ieder geval leuk om iets te vertellen over mijn leven. En ik heb mijn fotoboeken weer even kunnen doorspitten. 😉

Groetjes C’est Lise


Q: Wat is het leukste wat jij hebt gedaan in je leven tot nu toe 🙂 ?

1 thought on “Describe my life | Gastblogger”

Geef een reactie

