Mijn eerste keer + weetjes

B_DSCF2698Elk meisje wordt op een bepaalde leeftijd ongesteld. Dit kan op je 10e zijn maar ook pas op je 14e. Het maakt niet uit wanneer je ongesteld word, vrijwel iedereen heeft zo zijn vragen en onzekerheden er over. Vandaag vertel ik jullie dan ook een aantal tips en mijn eerste keer.

De eerst keer dat ik ongesteld werd was in de zomervakantie van groep 8 naar de brugklas. Hier was ik 11. Ik weet nog heel goed dat ik ging zwemmen met mijn vriendin. Maar na een uurtje zat ik op de lig stoeltjes met super veel buikpijn. Waarop mijn vriendin zei; misschien word je ongesteld. Omdat ik het niet langer meer trok ging ik naar mijn opa en oma, die vlakbij het zwembad woonde.  En ja hoor, een klein weekje later was ik voor het eerst ongesteld.

Met mijn moeder had ik er wel eens over gepraat, over ongesteldheid. Dus ik wist wel al het één en ander. Maar voor sommige ligt dit weer anders. Omdat zij niet met hun moeder er over kunnen praten. Daarom is het super fijn dat op de site van Libresse er een aantal tips staan en je daar ook op een forum met andere kunt praten.

B_DSCF2703

Wist je bijvoorbeeld dat als je ongesteld bent, je gewoon kan zwemmen? Natuurlijk wel met een tampon. Ik zelf heb twee keer gezwommen zonder een tampon omdat ik deze niet gebruik. Maar dit kan ook gewoon. Doe dit dan niet op je ergste dagen. En zodra je uit het water gaat moet je wel naar de wc gaan om een maandverband om te doen.

En wist je dat je gewoon zwanger kan worden als je ongesteld bent? Als tijden de seks zaadcellen vrijkomen en een eicel tegen komen en die bevruchten kan je dus gewoon zwanger worden. Dus ook tijdens je ongesteldheid.

En je verliest maar 4 eetlepels bloed per keer dat je ongesteld bent. Vrij weinig dus.

Wist je trouwens ook dat als je ongesteld bent het juist goed is om te bewegen? Geen reden dus om die gymles over te slaan. Want bewegen vermindert juist de krampen.

Dit en nog veel meer weetjes staan op de site van Libresse. Dat niet alleen, je kan er ook terecht voor je vragen en staan er tips op voor jou eerste keer seks.

Nog nooit van Libresse gehoord, en ben je er nu heel erg benieuwd naar? Ga dan naar de site voor een gratis proefpakketje.

Dit is best een persoonlijk artikel omdat ik natuurlijk o.a mijn eerste keer ongesteldheid heb verteld. Hopelijk vonden jullie hem alsnog super leuk. Laat vooral weten wanneer jij voor het eerst ongesteld was en ik ben natuurlijk super benieuwd of jij ook Libresse gebruikt.BPSchermafbeelding-2014-01-09-om-14.53

Auteur: ByNiekA

15 Jarig meisje die het super leuk vind om te bloggen.

Geef een reactie

